0636429180 [email protected]

Sinds kort ben ik een eigen magazine gestart. MOM, voor ondernemende ouders. Ik maak ook bedrijfsmagazines voor klanten, met erg veel plezier. Maar een eigen magazine is toch wel een kers op een hele grote taart.

Want dit magazine is speciaal voor die ene fijne, lieve, beste klant. Die precies bij mij past. En ik bij haar.

Weet je waarom ik dit magazine eigenlijk ben gestart? Omdat ik de nieuwsbrieven en mailinglists zat ben. Zelf lees ik ze niet meer. Sterker nog, voor de meeste heb ik me afgemeld. Ik ontvang er nog maar een paar in mijn inbox. De enige die zó leuk geschreven is, dat ik het niet wil missen. Of de enige die voor mijn werkzaamheden zo belangrijk is, dat ik op de hoogte wil blijven van alle ontwikkelingen.

Dat is het. De rest vind ik te veel informatie. Te veel woorden. Te weinig interesse in mij.

Daarom ben ik dus een magazine begonnen. Daarmee leg ik op een vriendelijke manier contact met mijn ideale klant. Eens in het kwartaal ontvangt zij mijn magazine. Ze kan dan lekker onderuit gaan zitten, met een warme kop thee of een wijntje. Een moment van rust, waarin ze verhalen kan lezen van andere ondernemers. Mensen die haar inspireren.

Nou wil ik ook niet zeggen dat je nu moet stoppen met je nieuwsbrief. Ik wil ook niet zeggen dat je nu moet overstappen op een eigen magazine. Dat doe je niet zomaar even. Wat ik wel wil zeggen, is dat je goed moet nadenken hoe vaak je zo’n brief naar je klanten stuurt. Nog belangrijker, wat je schrijft:

  • Hou het kort en bondig.
  • Probeer niet teveel te vertellen in één keer.
  • Wees een beetje grappig. Maar niet té. Doe niet grappig om het grappig zijn. Gewoon vanuit je hart.
  • Schrijf een persoonlijk verhaal. Iets wat dicht bij jou ligt. Zo krijgt jouw bedrijf een gezicht. Daar houden mensen van. Een persoonlijkheid die verhalen over zichzelf deelt.

Dus een nieuwsbrief kan wel, maar maak er iets speciaals van. Vind je dat moeilijk? Laat mij je dan helpen. Samen met jouw input en persoonlijke verhalen stel ik jouw nieuwsbrief op. Zodat jouw klanten uitkijken naar een mail van jou!